Címke: könyvmarketing

„A regény megírása spirituális élmény volt számunkra, a féktelen önfeledtségből született”

Mi az abszentológia filozófiai irányzat, hogyan célszerű olvasni egy filozófiai regényt, és miként lehet közösen regényt írni? Egyebek mellett ezekre is választ kapunk A megsemmisülés szerzőivel, Horváth Márkkal és Lovász Ádámmal készített rendhagyó páros Könyv Guru-interjúból.

„Először mindent kézzel írok le, töltőtollal, bőrkötéses jegyzetfüzetbe”

„A legfontosabb írástechnikai titok szerintem a családi háttér” – vallja Csüllög Ferenc, akinek kötetbe foglalt öt kisregénye a napokban jelenik meg Világfa címmel. Az Ad Librum Kiadónál publikált kötet szerzője az interjúban mesél arról, milyen titok nyomában jár öt írásában, hogyan kutatja ki írásai történelmi hátterét, mit tud tenni a könyve sikeréért és milyen tanácsok segítségével lendül túl az írói válságon.

A szerzővel készült interjú itt olvasható.

Szerzői honlap ingyen

Ma már minden szerzőnek alapvető, hogy legyen egy könnyen megtalálható helye az online világban. Erre a legalkalmasabb még mindig a személyes honlap. Bár a Facebook jelenlétet nem helyettesíti, a szerzői honlapot számos egyedi előny teszi nélkülözhetetlenné:

  • tetszőleges hosszúságú és fajtájú tartalmakat lehet elhelyezni;
  • a bejegyzések élettartama hosszú (nem percekben mérhető, mint a közösségi oldalak hírfolyamában);
  • független a (Facebookon nem ritka) szabályváltozásoktól;
  • a keresőkben, így a Google-ben villámgyorsan megtalálható;
  • több presztízst ad.

Kiadónk szeretné megkönnyíteni a szerzői érvényesülését, ezért a 120 oldalas kiadási programba július 14-ig jelentkezőknek ingyen biztosít szerzői honlapot, amely tartalmaz

  • szerzői önéletrajzot fotóval és személyes érdekességekkel
  • a legújabb kötetét kiemelve
  • előző könyveinek címlapját és leírását
  • írói munkásságát
  • olvasói kapcsolatfelvétel lehetőségét a szerzővel

Egy ilyen weboldal teljesíti a szerzői honlap alapvető funkcióit, de a későbbiekben számos kiegészítő (olvasói e-mail címek gyűjtése és hírlevél, tanácsadás a blogoláshoz, webszerkesztő általi feltöltés nyelvi korrektúrával, egyedi szerkezet és színek, tipográfiai lehetőségek, megrendelő űrlapok, sajtóanyagok oldala, egyedi domain név stb.) is kérhető.

Az ingyenes honlap egyetlen feltétele, hogy július 14-ig jelentkezzen a 120 oldalas könyvkiadási programunkba az űrlapon vagy emailben. A kiadási program előnyei:

  • pro­fesszionális kiadási folya­mat
  • könyves­bolti ter­jesztés
  • 300 példány nyomtatása + ebook kiadás
  • meg­fize­thető költ­ség (havi 20.000 Ft)
  • nagyvon­alú, 30%-os jogdíj
  • siker esetén kiadói után­ny­omás

Természetesen hosszabb könyvek kiadásáról is meg tudunk egyezni.

Az ideális betűtípus a könyvünkhöz

Nádasi Krisz két cikket is jelentetett meg a Könyv Gurun a könyvek betűtípusairól.

A könyvek, nyomtatott, illetve elektronikus kiadványoknak nem csak a tartalma, hanem a külleme is fontos az olvasó számára. Ez tulajdonképpen a könyvmarketing egyik első lépése: a nem megfelelően megtervezett könyvet ugyanis nehezebb eladni, mint a szépen kidolgozott, tartalomhoz illő formájú kötetet.

Betűtípusokból több ezer létezik, és egy jó grafikus bármikor tervez egy újabbat, ami kizárólag az adott felkéréshez igazodik. Érthető hát, ha nem könnyű a választás, akár a borító betűtípusáról beszélünk, akár a szöveghez (belívhez) használt fontokról.

Az ideális betűtípus kiválasztásával igen sok kellemes percet eltölthetünk, főleg, ha az interneten is körülnézünk. Ebben a cikkben láthatunk egy-egy példát a jó és a rossz választásra.

Látható tehát mennyire fontos, hogy a leírt szavak betűtípusa tükrözze a szöveg hangulatát, témáját. Egy-egy betűtípust még ki is tudunk választani, de mi a helyzet akkor, amikor kettőt, esetleg hármat kombinálnánk? Hogyan döntsük el, illik-e egymáshoz a fejezetcímnek választott font és az általános szöveg betűtípusa? Mi kell ahhoz, hogy a könyvborítón, illetve a könyv reklámképén harmonikus hatást érjünk el?

Ezeket a kérdéseket pedig az előző cikk folytatása válaszolja meg.